BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, January 24, 2011

aSSalamuaLaikUm....

salam bertemu kembali...lama aku tidak bersua menyulam kata-kata hikmat ku di sini...sungguhpun aku sibuk dengan hal-hal keduniaan, tidak sesekali aku melupakan untuk mencoret segaris kata yang menjadi nadi pada setiap kehidupan kita...
sebagai manusia aku tidak boleh lari dari melakukan kesilapan dengan orang-orang di sekeliling ku....
manusia adalah fitrah dalam melakukan perkara baik dan kurang baik...kebelakangan ini, masa aku seakan suntuk untuk aku menikmatinya...hmm, mungkin semester baru yang hampir sahaja menjengah 4 minggu ini telah merantai diriku untuk melakukan pelbagai tugasan yang bagiku ada di antaranya agak rumit untuk dilaksanakan....tetapi andai perancangan awal kita titipkan sudah tentu, apa jua masalah pasti dapat kita rungkaikan...di atas sebab perkara itulah mengapa aku tidak boleh memberi komitmen aku terhadap perkara yang lain...macam keluar bersama kawan sehinggakan ada pihak berkecil hati dengan diriku...mungkin aku perlu perancang masa untuk aku ubah segalanya...aku tak dapat nafikan masa adalah penting untuk ku...setiap waktu setiap saat aku sentiasa fikirkan masa....masa, berilah aku peluang untuk menggunakan engkau dengan sebaiknya...sekarang ini, beberapa langkah aku ambil untuk aku lebih menghargai masa itu, antaranya, aku membuat segala tugasan di awal waktu supaya senang di kemudian hari....masa akan terus berlalu tanpa menunggu sesiapa pun, manusia lah yang perlu mengejar masa itu...jangan lah BERTANGGUH kerana ia adalah PENCURI MASA!!WASSALAM...

0 comments: